Angst - behandeling en zelfhulp

Angst & een "Stille Ruimte" benadering

  1. Wat is angst?
  2. Wat veroorzaakt angst?
  3. Symptomen
  4. Behandeling en zelfhulp
  5. Stille Ruimte methode

 

4. Behandeling en Zelfhulp

Vaak worden bij angststoornissen behandelingen ingezet als psychotherapie, gedragstherapie en medicatie.

Soms kiezen behandelaars om eerst andere beïnvloedende factoren op te lossen, alvorens gestart kan worden met de behandeling, zoals bij depressie, alcohol- en drugsverslaving. Standaard schrijft een arts psychologische begeleiding voor bij angststoornissen. Dit kan cognitieve gedragstherapie (CGT), psychotherapie of een combinatie van therapieën zijn.

Met de Stille Ruimte therapie, bereik je je diepere lagen. Met een combinatie van werkvormen kom je tot helder inzicht, dichter bij je gevoel en durf je je angsten onder ogen te zien. Je staat meer in verbinding met je natuurlijke staat van zijn. Werkelijke bevrijding van angst en angstaanvallen begint met het omarmen van dat wat zich aandient. De angst is niet je vijand, het komt je slechts iets laten zien. Het vraagt je om de weg van vertrouwen te gaan. Het nodigt je uit om je ware Zelf vrij te laten stromen. Ontdek de juiste weg voor jou, door je angst te aanvaarden als je vriend, je raadgever.

Wat kun je allemaal doen om je angsten de baas te worden?

  • Zorg voor overzicht en rust in je hoofd. Maak je een lijstje van wat je moet doen, zodat je het niet hoeft te onthouden.
  • Maak tijd vrij voor ontspanning.
  • Maak contact met de natuur. Breng tijd door met dieren als je dat ligt.
  • Beweeg iedere dag: wandelen, fietsen, zwemmen, etc.
  • Schrijven: om je uit te drukken, kan schrijven echt bevrijden.
  • Kruidenthee drinken. In ieder geval geen koffie.
  • Meditatie
  • Leer je eigen Stille Ruimte kennen en voel je compleet en veilig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *